Monday, February 2, 2009

YANG PERGI TETAP PERGI....

Assalamualaikum...

Hari ini genap 12 tahun ayahku meninggalku....dunia bagaikan sekejap saja berlalu.....pejam celik pejam celik...aku sudah dewasa.....teringat pada ketika itu, aku masih lagi dibangku sekolah rendah....satu peristiwa yang tak akan aku lupakan sampai akhir hayatku....

Ya Allah,
Kau ampunkanlah dosa ayahku,
Kau tempatkanlah rohnya dikalangan org2 beriman,
Kau jauhkanlah ayahku dari seksamu yang pedih.....,

Ya Allah...ya Allah ......
hanya padamu hamba yang hina ini memohon doa,
agar ayahku berbahagia di alam sana.....

Ya Allah sesungguhnya aku berharap...
berharap doaku diperkenankan oleh MU......
Aku memohon ya Allah........
kesianilah ayahku sebagaimana dia mengasihaniku semasa kecil...

Ya Allah....,
aku memohon agar segala amal perbuatan
yang aku niatkan untuk ayhku sampai kepadanya...
aku hanya berdoa dan mengharap......

Ya Allah perkenankanlah...
perkenankanlah....
walaupun jauh dari pandangan
tapi hati ini tetap mengharap ayahku sihat wal'afiat.

Ya Allah....
selagi nafas tak berhenti...
selagi urat nadi berdenyut...
akan aku pohonkan doa untuk ayahku....

Ya Allah..
seseungguhnya Dzat Mu Maha Besar,
Maha Agung Maha Berkuasa,
aku memohon perkenankanlah doaku,
doa seorang anak,
yang ingin ayahnya berbahagia di sana.

Ya Allah...
aku hanya mampu berdoa...
sesungguhnya Engkau yang memakbulkan doa...
aku hanya berserah dan bertawakal padaMU...

Amin.....

Diari Seorang Anak, Hasil nurkilan : Abdullah

2 comments:

Tarhata Kiran said...

InsyaAllah kak..doa anak yang solehah bekalan untuk ayah disana..

marjan said...

betul 2...samalh2 kita jadi ank soleh...kelak mudah-mudahan ank kit juga begitu